![](http://www.hovedstadshistorie.dk/wp-content/uploads/2020/12/Udsnit-af-kort-over-København-1906-Københavns-Stadsarkiv.jpg)
I 1901 blev en ny godsbanegård taget i brug ved Kalvebod Brygge. Den afløste den tidligere, der lå ved Københavns Hovedbanegård nord for Vesterbrogade.
På banegården blev der opført en ekspeditionsbygning tegnet af arkitekten Henrik Wenck (1851-1936). Bygningen blev nedrevet i 1960’erne og erstattet af en ny – der i dag også er væk.
![Københavns Godsbanegård. Foto af Lars Peter Elfelt (Det Kgl. Bibliotek) Københavns Godsbanegård. Foto af Lars Peter Elfelt (Det Kgl. Bibliotek)](http://www.hovedstadshistorie.dk/wp-content/uploads/2020/12/Københavns-Godsbanegård.-Foto-af-Lars-Peter-Elfelt-Det-Kgl.-Bibliotek-RED.jpg)
Godbanegården fik i 1909 en selvstændig sporforbindelse fra Vigerslev syd om Vestre Kirkegård.
Henover godsbanegården blev lagt den næsten 250 meter lange Dybbølsbro.